Візитівка

Я, Шарпило Оксана Михайлівна, працюю в Сумському міському центрі еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді на посаді керівника гуртка «Музична мозаїка» з 2011 року. Закінчила Сумський державний педагогічний університет ім. А.С. Макаренка за спеціальністю «Музика, художня культура, етика та естетика».
Працюю над вирішенням науково-методичної проблеми «Формування здоров’язбережувальної компетентності вихованців засобами музичного мистецтва». Вплив музики на емоційний, творчий, психічний розвиток дитини безперечний – музика здатна викликати шквал почуттів і переживань. Вже в перші місяці дитина прислухається до мелодійних звуків колискової, жваво реагує на танцювальну музику, зупиняє погляд на музичному інструменті, що звучить. Музичні здібності у дітей проявляються дуже рано. З віком емоційний відгук дитини на музику носить більш визначений характер.
Педагогічний процес з музичного виховання в нашому закладі зорієнтований на виховання в дітей художніх потреб, інтересу до прекрасного в природі, в найближчому оточенні, у повсякденному побуті, що викликає у дітей різного віку емоційні відчуття. Музичний супровід є обов'язковою складовою  проведення розваг, спортивних свят, різних виховних заходів. Музичний розвиток здійснюється за розділами: співи, слухання музики, музично-ритмічні рухи, танці. У процесі музичного виховання діти ознайомлюються з різними музичними творами, набувають певних знань, виробляють уміння й навички слухання музики, співу, музично-ритмічних рухів. У результаті ознайомлення дітей зі світом краси й гармонії, світом мистецтва пробуджується їх бажання займатися різними видами художньо-естетичної діяльності. Тому мною була розроблена навчальна програма художньо-естетичного напряму «Музична мозаїка», яка розрахована на два роки навчання дітей дошкільного віку. Мета програми – формування всебічно розвиненої особистості дитини засобами вокально-хореографічного естрадного мистецтва та формування компетентностей особистості: - пізнавальної (ознайомлення з кращими зразками світової та вітчизняної класичної та естрадної музичної культури; основними поняттями музичної грамоти і теорії музики; різними стилями естрадного танцю);
- практичної (оволодіння навичками індивідуального й ансамблевого співу; співу під фонограму; набору різноманітних сценічних рухів);
- творчої (формування пластичної та художньої виразності пози рухів);
- соціальної (виховання громадянської свідомості, національної гідності через виконання кращих творів вітчизняної музики).
Діти систематично, послідовно займаються різними видами музичної діяльності. Вчаться слухати музику, співати, танцювати, грати на музичних інструментах. У процесі співу в дітей розвивається пам’ять, уміння правильно дихати, міцніють голосові зв’язки. Діти вчиться правильно наспівувати звуки, слова, речення, виразно, ритмічно, красиво танцювати, висловлювати в танці свої почуття і емоції, запрошувати на танець один одного і проводжати після танцю. Танцювальні рухи позитивно впливають  на здоров’я, адже у дитини розвивається правильна постава, впевненість у своїх силах. Також прищеплюється любов до класичної музики, розширюється кругозір. При систематичному слуханні музики у дітей формується витримка, посидючість, увага, що є  необхідною умовою підготовки до школи та подальшого життя.
У своїй педагогічній діяльності я користуюсь різними методами та прийомами навчання, за допомогою яких вихованці одержують додаткові музичні знання, розвивають навички та вміння. Гурткові заняття намагаюсь проводити у нестандартній формі (заняття-казка, заняття-подорож, заняття-рольова гра, заняття-концерт). Для стимулювання мислення, творчих здібностей, кращого засвоєння знань застосовую інтерактивні методи навчання такі як, уявний мікрофон, мозковий штурм. Широко використовую  мультимедійні технології (перегляд відео заняття з хореографії або окремої танцювальної композиції).
Вихованці мого гуртка беруть участь у проектній діяльності розроблених для вихованців школи раннього розвитку дитини «Журавлик» «У колі дружньої родини» (2013 р.), «Здоровим бути здорово» (2014 р.), «Казкова круговерть» (2016 р.).
Важливим напрямом навчальної роботи є патріотичне виховання, адже без виховання національної свідомості, національної пам’яті, знання історії, її історичних сторінок не можна побудувати демократичну державу. На своїх заняттях вивчаємо пісні патріотичного змісту.
У школі раннього розвитку дитини «Журавлик», де я працюю керівником гуртка, налагоджена тісна співпраця з батьками вихованців. Під час проведення занять, свят батьки завжди мають змогу спостерігати за діяльністю дітей, оцінити рівень розвитку їх музичних, мовних, рухових та інших здібностей. Діти готують привітання, концертну програму, а батьки пишаються своїми дітьми. Також надаю консультації батькам з питань виховання та музичного розвитку дітей.
Для забезпечення роботи гуртка мною розроблені конспекти занять,  підбірка музичного репертуару класичної музики для слухання та репертуар сучасних композиторів для виконання.
Нагороджена грамотою управління освіти і науки сумської міської ради за вагомий внесок у справу виховання дітей та учнівської молоді, формування творчого потенціалу України засобами позашкільної роботи.
Перед освітою стоїть багато різних завдань, але понад усі завдання найважливішим є виховання дітей справжніми людьми, здоровими і щасливими.

Як методист у роботі керуюсь посадовою інструкцією, згідно з якою координую навчально-методичну роботу відділу екології та краєзнавства, очолюю методичне об’єднання керівників гуртків, відповідаю за підготовку звітно-інформаційних матеріалів закладу, за роботу сайту закладу, виконую обов’язки секретаря загальних зборів ЦЕНТУМ.
Здійснюю методичний супровід навчально-виховного процесу відділу; розробляю методичні рекомендації та інші методичні матеріали, а саме: навчальну програму з позашкільної освіти «Музична мозаїка», яка розрахована на два роки навчання з вихованцями середнього та старшого дошкільного віку,  зразки конспектів занять з використанням технології навчання здоров’ю; методичні рекомендації щодо проведення бесід, фізкультхвилинок та рухливих ігор для використання під час гурткових занять у позашкільних навчальних закладах, підбірка музичного репертуару класичної та сучасної музики для використання у роботі гуртка, відділу, закладу. Мною створена аудіотека українських народних та сучасних пісень. Також я забезпечую музичний супровід тематичних масових заходів ЦЕНТУМ.
З метою методичного забезпечення  освітнього процесу у відділі екології та краєзнавства протягом звітного періоду підготувала буклет  про напрямки роботи відділу екології та краєзнавства до Дня відкритих дверей, буклет для вихованців ЦЕНТУМ «Безпечні зимові канікули», презентації до лекторіїв «Людина і природа», розробила стенди «Стережись автомобіля», «Новини відділу екології та краєзнавства». Для вихованців молодшого, середнього та старшого шкільного віку розробила запитання вікторини «Таємниці країни «Здоров’я»».
Керую методичним об’єднанням керівників гуртків відділу екології та краєзнавства. На засіданнях методичного об’єднання пріоритетними є питання методики проведення навчально-виховних занять, організації індивідуальної роботи над особистою методичною проблемою педагогів, використання інноваційних та здоров’язбережувальних технологій у навчально-виховному процесі, удосконалення навчально-виховної роботи з національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді, активізація пізнавального інтересу вихованців засобами творчих вправ.
Працюю над науково-методичною проблемою «Формування здоров’язбережувальної компетентності вихованців в умовах позашкільного навчального закладу». У процесі роботи намагаюсь підвищувати рівень інформаційної культури керівників гуртків з даного питання, знайомити і впроваджувати в практичну діяльність сучасні педагогічні технології виховання, розвитку і навчання. Тому на засіданнях методичного об’єднання відділу мною підготовлені наступні доповіді: «Гуманістичний підхід до навчання і виховання учнів», «Інтерактивні технології – шлях до формування творчої особистості вихованця», «Вплив переживань на процес навчання», «Динамічні паузи як один із ефективних методів забезпечення оптимізації рухової активності вихованця». У 2015 році за результатами роботи методичного обʼєднання підготовлена збірка «Ендоекологія здоров’я», де презентовано матеріали керівників гуртків відділу. На виконання плану роботи на 2016 рік, наказу ЦЕНТУМ від 21.03.2016 № 32 «Про проведення конкурсу мультимедійних презентацій про роботу методоб’єднань керівників гуртків профільних відділів у ЦЕНТУМ», з метою вивчення та поширення кращого педагогічного досвіду з питань організації роботи методичних об’єднань, підвищення професійної компетентності педагогів у сфері використання інформаційно-комунікаційних технологій мною була складена мультимедійна презентація (з використанням програми Microsoft PowerPoint) про роботу методоб’єднання керівників гуртків відділу екології та краєзнавства.
Для популяризації еколого-натуралістичної та природоохоронної роботи закладу мною розроблені три стенди: «Екологія – наука про життя», «Охорона природи України», «Нехай земля квітує всюди – природу збережімо, люди!», буклет «Первоцвіти ботанічного саду «Юннатівський»», рекламна листівка «ЦЕНТУМ запрошує», відеофільми про роботу ЦЕНТУМ.
Беру участь у роботі педагогічної та методичної ради  закладу, міського семінару методистів «Ігрові технології» (квітень 2013), «Формування здоров’язбережувальної компетентності вихованців засобами позашкільної освіти» (листопад 2013).  На засіданнях постійного семінару закладу висвітлювала питання «Ігрові методи навчання і виховання», «Критичне мислення». На засіданнях школи молодого педагога –  «Сучасні підходи до використання ігрової діяльності у виховному процесі»( листопад 2015), «Використання інформаційно-комунікаційних технологій у процесі формування творчої активності вихованців позашкільних навчальних закладів» (травень 2016).
З метою популяризації та висвітлення інформації про діяльність закладу 14.01.2013 року було створено веб-сайт. Згідно з наказом від 26.06.2016 № 62 «Про організацію методичної роботи з педагогічними кадрами у 2016-2017 н.р.» я виконую обов’язки адміністратора веб-сайту ЦЕНТУМ. У 2013 році мною були створені веб-сторінки сайту, інформація для яких була відкорегована мною. ;У 2016 році додатково були створені веб-сторінки «Національно-патріотичне виховання», «Екологічний вісник», «Фінансовий звіт», та «Експериментально-дослідна робота». Поновлена інформація та дизайн веб-сторінки «Робота профільних відділів», змінено дизайн головної сторінки. Протягом року на всіх веб-сторінках сайту своєчасно поповнюється інформація, видаляється застаріла. Щокварталу упорядковується розділ «Фотогалерея».
Протягом звітного періоду на сайті встановлено: у 2014 році – 17 статей, 2015 – 39,  2016 – 42, 2017 (за два місяці) – 14 статей.
З метою вивчення системи роботи, надання методичних рекомендацій відвідувала заняття керівників гуртків Жук А.В., Соловей С.І., Пимоненко Н.І., Гримайло Т.С., Дудко К.І.
Постійно підвищую свій професійний рівень, займаюся самоосвітою. У березні 2017 року відвідала експрес-курси «Створення веб-сайту навчального закладу та електронного портфоліо педагога» при Сумському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти.
За вагомий внесок у справу виховання дітей та учнівської молоді, формування творчого потенціалу України засобами позашкільної роботи нагороджена грамотою управління освіти і науки Сумської міської ради (2016).




Немає коментарів:

Дописати коментар